Tuesday, November 20, 2012

Shahi Aloo

Time 30 min
Ingredients
Boiled potatoes (cut into cubes) 2 medium size
Cumin seeds 1/2 tsp
Garam masala 1/4 tsp
Turmeric powder 1/2 tsp
Red chili powder 1/2 tsp
Water 1 cup or less
Chopped onion 1 medium size
Cashewnuts 2 tbsp

Tomatoes 1 medium size
Ginger garlic paste 1/2 tsp

Cream 1 tbsp
Salt to taste
Oil 2 tbsp
Coriander for garnishing

Method
Boil tomato in sufficient water. Allow it to cool. Make smooth paste by adding cashewnuts. Keep it aside.
Heat oil in pan add cumin seeds, after it crackles, then add onion, fry till it turns golden in colour. Then add tomato paste and ginger garlic paste, fry for about 2-3 min till oil separates out. Then add red chili powder, turmeric powder, mix well, cook for 1-2 min. Then add potatoes, garam masala, salt and water, cook for 5-6 min by covering lid.  Then add cream cook for 1-2 min. Switch off the flame. Serve hot.

No comments:

Post a Comment